Als je een eigen bedrijf hebt, ben je in het bezit van een vaste klantenkring. Deze klanten hebben hun eigen goede redenen om terug te komen naar jouw bedrijf toe. De sfeer is goed, de contacten met klanten zijn goed, en de producten of diensten zijn excellent. Toch kan het altijd voorkomen dat er iets fout loopt bij een levering. Op dat moment is het internet de ultieme plek voor een klant om zijn grieven te spuien. Een klacht op Twitter is zo gemaakt, en kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf ten gronde wordt gericht. Het is in dat geval goed om daar bovenop te zitten. Jij moet weten wat er bij je klanten leeft.

Heb je een klacht vertel het ons

Het is de meest gehoorde opmerking bij bedrijven; heb je een klacht, vertel het ons. Toch is dat niet wat er dagelijks gebeurt. Jij hoort op den duur wel dat er berichten over jouw bedrijf de ronde doen, maar dan is het al te laat. De klant is vertrokken en heeft imagoschade aan jouw bedrijf toegebracht. Een social media bureau inschakelen is in dat geval het meest verstandige besluit. Zij surfen namens jou het internet af op zoek naar de reacties van klanten op jouw bedrijf. De positieve krijg je te horen, maar de negatieve ervaringen worden direct als feedback naar jou gestuurd. Een webcare team gaat in dit geval voor jou aan het werk om een probleem af te handelen.

Ben je tevreden vertel het anderen

Wanneer jij met je bedrijf bij de tijd wil blijven geef je klanten de gelegenheid om een positieve feedback op jouw bedrijf achter te laten. Via een beoordelingssite kunnen jouw afnemers hun reactie geven op jouw bedrijf en op jouw service. Dat wordt door anderen gelezen wat voor een groei van jouw bedrijf zal zorgen.